Wat doen we?

Iedere opdrachtgever heeft zijn eigen behoeften en ambities. Bruin & Londema brengt deze samen met jou in kaart en helpt je om hier de juiste wervingsstrategie aan te koppelen. Dit plan vormt de basis voor de succesvolle benadering waarmee we de juiste geldgevers overtuigen en bijeenbrengen. Partners waarmee jouw organisatie projecten kan realiseren!

Deze partners kunnen vele gezichten hebben. Denk aan vermogens- en publieksfondsen, sponsors, subsidies van het Rijk, provincies & gemeenten, crowdfunding, benefietevents, vriendenstichtingen, grote & kleine gevers en nalatenschappen. Wij houden ons bezig met het hele spectrum van geldgevers.

Als we je ondersteunen bij de werving voor een concreet project volgen we de onderstaande stappen:

Tijdens de briefing verzamelen we informatie over o.a. de strategie en het beleid van de organisatie, de doelstellingen, de publieksdoelgroepen, de samenwerkingsverbanden met andere organisaties en natuurlijk het allerbelangrijkste: de uiteindelijke plan- en programma-onderdelen van het project. De briefing vormt de basis voor de opstelling van het projectplan.

De input vanuit de briefing  leidt tot de opstelling van het projectplan. Focus daarbij ligt op:

  • de onderscheidenheid van het project, unique selling points
  • de korte- en lange termijn doelen en – resultaten
  • het bereik
  • en de zichtbaarheid

Het dekkingsplan & begroting specificeren we naar concrete onderdelen die goed fundable zijn. In bepaalde categorieën zoals de grote plannen – educatie -programmering – collectie – vrijwilligers.Indien we werven bij vermogens- en publieksfondsen:  Voorlopig fondsenoverzicht – definitief fondsenoverzicht In overleg met de opdrachtgever maken wij een voorlopig fondsenoverzicht van een X aantal fondsen. Dit aantal hangt af van de benodigde financiering. De aandachtsgebieden van het project sluiten aan bij die van de fondsen. Dit overzicht leggen we voor aan de betreffende fondsen met de vraag of:

  1. het project potentie heeft om gehonoreerd te worden en zo ja,
  2. of de aan te vragen bijdrage aansluit bij het budget en de gemiddelde bijdrage van het fonds.

Deze fase behelst vaak meerdere keren telefonisch overleg na mail/voorindiening en resulteert na 2-6 weken in het advies om wel of niet definitief te mogen gaan indienen. Uit de voorlopige lijst ontstaat een lijst van geïnteresseerde fondsen waar we mogen gaan indienen.

Het produceren en begeleiden van fondsenaanvragen voor het genoemde project. Dit is  incl. het standaard lobby-, update- en nazorgtraject. Ze worden geproduceerd volgens de Bruin & Londema Aanpak.

Soms kiest een opdrachtgever ervoor om het totaalproces zelf in handen te houden. Er is daarvoor genoeg expertise in huis, maar het is wel fijn om op bepaalde onderdelen een sparring partner, ‘extra handen’ of een verdiepende extra blik te hebben.

Daarom hebben we bouwstenen ontwikkeld waar je naar behoefte een keuze uit kunt maken.

Bruin & Londema Bouwstenen

Een fondsenmonitor als uitgangspunt voor verdere fondsenwerving. Bruin & Londema realiseert een overzicht van Europese, landelijke, regionale en lokale fondsen met contactpersonen en –gegevens die op hun beleid en uitgangspunten ‘matchen’ met het project.

Als startpunt van het verbinden van vrienden aan jouw organisatie kan Bruin & Londema voor je organisatie een (Bedrijfs)Vriendenprogramma ontwikkelen en opzetten.

Een benefietevent kan een waardevolle aanvulling zijn van je campagne om het laatste financiële gat dichten.  Het benefietevent is een persoonlijk middel waarmee je:

  • geld werft
  • de relatie met vrienden, donateurs en vrijwilligers verdiept en nieuwe contacten aangaat
  • extra zichtbaarheid biedt aan zakelijke relaties en sponsors  en
  • de teamspirit van medewerkers een boost geeft

We helpen met het ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van het benefiet, waarbij we je het hele traject uit handen nemen of een deel ervan.

We organiseren regelmatig workshops op maat. Hier delen we onze kennis en expertise met bestuurders, werknemers, vrijwilligers,  Vrienden, donateurs of andere aan de opdrachtgever verbonden stakeholders.

 

  • het ‘geefproof’ maken van de website voor geldgevers
  • begeleiding bij de instelling van een Comité van Aanbeveling
  • (eind)redactie van plannen zoals het strategisch, museaal plan of het zichtbaarheidsplan
  • ontwikkeling van on- & offline content (bijvoorbeeld voor erfenissen & legaten, belastingvrij schenken etc.)
  • persberichten voor de betreffende projecten

Heb je tijdelijk behoefte aan een ervaren projectmanager? Voor bureau- of interim werkzaamheden. Bijvoorbeeld als een medewerker met verlof of ziek is, bij een project waar extra handen nodig zijn of als je een periode moet overbruggen tussen twee medewerkers? Ook dan kunnen we je goed van dienst zijn. Door onze ruime ervaring zijn we snel inzetbaar.

Klaar om te beginnen?

Neem contact op